Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej rozporządzeniem, informuję, iż:

  • Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gminny Ośrodek Opieki Zdrowotnej w Sobkowie ( ul. Źródłowa 3, 28-305 Sobków)
  • Osobą do kontaktu w sprawach związanych z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych jest Inspektor Ochrony Danych. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest pod adresem: gzozsobkow@poczta.onet.pl ; tel.41 3871010
  • Dane osobowe pacjentów są przetwarzane w następujących celach:
    ustalenia tożsamości pacjentów zgodnie z wymaganiami ustawy z dnia 6 listopada 2008 r o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, co stanowi obowiązek prawny administratora(art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia w zw. z art. 9 ust. 2 lit. h rozporządzenia);
    przetwarzane dane osobowe mogą objąć wszelkie dane osobowe niezbędne do prowadzenia działalności leczniczej oraz realizowanych projektów w zakresie ochrony zdrowia, co stanowi obowiązek prawny administratora (art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia w zw. z art. 9 ust. 2 lit. h rozporządzenia);
    prowadzenia dokumentacji medycznej zgodnie z wymogami odpowiednich przepisów prawa, w tym ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania, co stanowi obowiązek prawny administratora (art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia w zw. z art. 9 ust. 2 lit. h rozporządzenia);
    kontaktowania się w związku z prowadzoną działalnością oraz udzielonymi świadczeniami leczniczymi na postawie ustawy z 27 sierpnia 2004 r o świadczeniach zdrowotnych finansowanych z środków publicznych, co stanowi obowiązek prawny administratora (art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia w zw. z art. 9 ust. 2 lit. h rozporządzenia (w szczególnych sytuacjach, gdzie przepis prawa nie daje postawy do przetwarzania danych, dane będą przetwarzane na podstawie wyrażonej zgody osoby ( art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia).
  • Administrator danych ma ustawowy obowiązek zachowania danych osobowych w tajemnicy i poufności przetwarzanych danych osobowych.
  • Administrator informuje, że podanie danych osobowych niezbędnych do prowadzenia dokumentacji medycznej jest obowiązkowe – bez podania danych osobowych administrator nie będzie mógł wypełnić ciążących na nim obowiązków, a w konsekwencji może odmówić realizacji świadczenia leczniczego.
  • Administrator informuje, że w związku z wymaganiami prawnymi ustawy z dnia 6 listopada 2008 r o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, dane osobowe, stanowiące dokumentację medyczną, będą przechowywane przez okres co najmniej 20 lat od momentu dokonania ostatniego wpisu w dokumentacji medycznej lub 5 lat- w przypadku skierowania na badania.
  • Odbiorcami danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa, a w szczególności NFZ, ZUS, laboratoria analityczne, podmioty diagnostyczne. Ponadto dane osobowe mogą zostać przekazywane podmiotom, którym Administrator powierza dane w oparciu o umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Ponadto, dane osobowe mogą zostać udostępnione upoważnionym przez pacjenta osobom.

Osoba, której dane dotyczą ma prawo do:
– dostępu do treści swoich danych, możliwości ich poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych, a także – w przypadkach przewidzianych prawem – prawo do usunięcia danych i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych;
– wycofania zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, (jeśli zgoda jest podstawą przetwarzania);
– wniesienie skargi do organu nadzorczego w przypadku gdy przetwarzanie danych odbywa się z naruszeniem przepisów powyższego rozporządzenia tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
– Państwa dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

Polityka prywatności strony internetowej
https://gzoz-sobkow.pl
prowadzonej przez Gminny Zakład Opieki Zdrowotnej

z siedzibą w Sobkowie ul. Źródłowa 3, 28-305 Sobków ; NIP: 656-18-59-510. Administrator przywiązuje szczególną wagę do poszanowania prywatności użytkowników odwiedzających serwis https://gzoz-sobkow.pl
Zależy nam, aby każdy użytkownik posiadał informacje w zakresie pozyskiwanych przez nas danych oraz stosowanych środków ochrony prywatności użytkowników.

Administratorem danych jest Gminny Zakład Opieki Zdrowotnej z siedzibą w Sobkowie ul. Źródłowa 3 28-305 Sobków
Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, który nadzoruje przetwarzanie danych osobowych . W celu uzyskania informacji z zakresu ochrony danych osobowych należy skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych w formie elektronicznej pod adresem e-mail: gzozsobkow@poczta.onet.pl
, lub w formie pisemnej na adres Administratora Danych osobowych, tj. adres naszej siedziby, wskazany wyżej.
Serwis zawiera odnośniki (linki) do innych stron internetowych. Informujemy, że nie mamy wpływu na zasady zachowania prywatności obowiązujące na innych stronach i nie ponosimy za nie odpowiedzialności. W związku z tym, zachęcamy Państwa do zapoznania się z polityką prywatności danej strony internetowej po przejściu do witryny.
Poniżej zostały określony warunki korzystania z naszego serwisu oraz stosowana polityka prywatności.

Dane o użytkowniku gromadzone przez Serwis

Podczas wizyty użytkownika w naszym serwisie automatycznie zapisywane są tzw. logi dostępowe – anonimowe informacje np. czas Państwa wizyty, adres IP, adres URL, użyta przeglądarka internetowa.

Informacje te są przez nas wykorzystywane w administrowaniu serwisem, diagnozowaniu problemów dotyczących pracy serwera oraz analizie ewentualnych naruszeń bezpieczeństwa.

Zapewniamy Państwa, że informacje zawarte w logach dostępowych nie są ujawniane nikomu poza osobami upoważnionymi do zarządzania serwerem, ponadto nie są w jakikolwiek sposób łączone z danymi osobowymi użytkowników serwisu, w szczególności z danymi użytkowników korzystających z formularza kontaktowego i nie są wykorzystywane w celu Państwa identyfikacji.

Uprawnienia użytkownika

Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami
w zakresie ochrony danych osobowych oraz niniejszą Polityką Prywatności w celach kontaktowych.

W związku z przetwarzaniem danych osobowych, użytkownikowi przysługują następujące uprawnienia:

  • prawo do żądania dostępu do danych osobowych użytkownika, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
  • prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
  • prawo do przenoszenia danych,
  • prawo do cofnięcia uprzednio udzielonej zgody na przetwarzanie danych osobowych w określonym celu,
  • prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w związku z przetwarzaniem danych osobowych.

Gwarantujemy Państwu poufność wszelkich przekazanych danych osobowych. Zapewniamy podjęcie wszelkich środków bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych wymaganych przez przepisy o ochronie danych osobowych. Dane osobowe przetwarzają wyłącznie osoby upoważnione do ich przetwarzania albo podmioty przetwarzające, z którymi współpracujemy na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych. Dane osobowe są gromadzone z należytą starannością i odpowiednio chronione przed dostępem do nich przez osoby do tego nieupoważnione.

Dane osobowe zostaną usunięte na żądanie użytkownika, jeżeli:

  • dane osobowe nie są niezbędne do celu, w których zostały zebrane,
  • użytkownik cofnie zgodę na ich przetwarzanie i brak jest innej podstawy prawnej przetwarzania,
  • użytkownik wniósł skuteczny sprzeciw wobec przetwarzania danych,
  • dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem,
  • dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego, któremu podlega administrator,
  • żądanie dotyczy danych dziecka zebranych na podstawie zgody w celu świadczenia usług społeczeństwa informacyjnego oferowanych bezpośrednio dziecku.

Ponadto informujemy, że zastrzegamy sobie prawo do przetwarzania udostępnionych przez Państwa danych po cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych tylko w zakresie niezbędnym do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń lub jeżeli przepisy krajowe albo unijne obligują nas do przetwarzania danych.

Zmiany polityki prywatności

Niniejsza Polityka prywatności może zostać zmieniona lub uzupełniona poprzez opublikowanie nowej Polityki prywatności w serwisie https://gzoz-sobkow.pl Integralną częścią Polityki prywatności jest Klauzula informacyjna zamieszczona w serwisie Administratora.
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez administratora oraz możliwości realizacji praw osób, których dane dotyczą, dostępne na tej stronie.

 

 

W związku z wdrażaniem do systemu krajowego RP dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/2102 z dnia 26 października 2016 r. w sprawie dostępności stron internetowych i mobilnych aplikacji organów sektora publicznego (Dz. Urz. UE L 327 z 02.12.2016, str. 1) w dniu 4 kwietnia 2019 r. uchwalona została Ustawa o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Na mocy przepisów wyżej wskazanej ustawy,jednostki sektora finansów publicznych zobowiązane zostały do zapewnienia swoim stronom internetowym i aplikacjom mobilnym ich funkcjonalności, kompatybilności, postrzegalności i zrozumiałości. Dowodem przeprowadzenia tego typu działań jest sporządzona cyfrowa Deklaracja Dostępności.

Dostępność cyfrową strony internetowej i aplikacji mobilnej jest spełniona, gdy organ zapewnia dostepność cyfrową z uwzględnieniem wymagań okreśonych w pkt.9.10.11 normy EN 301 549 V2.1.2( wdrożenie dtandardu WCAG 2.1).Stąd też wymaga się zamieszczenia w oświadczeniu informacji, w których punktach wymagania są spełnione, a w których nie.

Decyzja Wykonawcza Komisji (UE) 2018/1523 z dnia 11 października 2018 r. ustanawia wzór oświadczenia w sprawie dostepności stron internetowych i mobilnych aplikacji sektora publicznego ( załącznik do dokumentu).

Jednocześnie art. 3 powższej Decyzji wskazuje, że rzeczywistą ocenę zgodności, można wykonać na podstawie:

– samooceny dokonanej przez organ publiczny;

– oceny przeprowadzonej przez stronę trzecią (audyt zewnętrzny).

Po jej wykonaniu, należy zamieścić oświadczenie w formie cyfrowej na stronie podmiotu pod nazwą “Deklaracja dostępności”

 

Deklaracja dostępności cyfrowej dla strony podmiotowej BIP

Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego

Ustawa z 4 .11 2019 o dostępności cyfrowej strony internetowej i aplikacji mobilnych

Wzór Oświadczenia deklaracji dostępności